Obchodní podmínky
1.
Všeobecná ustanovení
Níže uvedené obchodní podmínky včetně reklamačního řádu, který je jejich
nedílnou součástí, platí pro nákup v internetovém obchodě www.softcom.cz.
Obchodní podmínky vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího
(dodavatele, prodejce) a kupujícího (zákazníka) v souladu se zákonem 89/2012
Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“ nebo „OZ“) a v souladu se
zákonem 634/1992 Sb., zákon o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších
předpisů. Prodávajícím je provozovatel internetového obchodu SOFTCOM GROUP,
spol. s r.o., se sídlem v Praze, 28. Pluku 7, IČO 25623290, zapsaná u Krajského
soudu v Praze, oddíl C, vložka 55862, kontaktní informace naleznete v sekci
„Kontakty“, která je součástí těchto obchodních podmínek.
Tyto obchodní podmínky upravují rozdílně práva a povinnosti pro kupující, kteří
vystupují ve vztazích s prodávajícím jako kupující spotřebitelé (dále jen
„spotřebitel“) dle §419 Zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník a kupující
podnikatele (dále jen „podnikatel“) dle §420 Zákona č. 89/2012 Sb., Občanský
zákoník.
Dodávané zboží zůstává až do úplného zaplacení kupní ceny ve vlastnictví
prodávajícího, a to ve smyslu platných ustanovení občanského zákoníku.
Informace o uzavřené smlouvě a obchodních podmínkách
Podáním objednávky kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními
podmínkami a že s nimi souhlasí. Na tyto obchodní podmínky je kupující
dostatečným způsobem před vlastním uskutečněním objednávky upozorněn a má
možnost se s nimi seznámit. Přijetí zboží kupujícím od prodávajícího, jakož i
závazná objednávka potvrzená prodávajícím, platí jako uznání a uzavření kupní
smlouvy dle těchto smluvních obchodních podmínek a kupující souhlasí s
obchodními podmínkami ve znění k okamžiku odeslání závazné objednávky a je jimi
vázán okamžikem uzavření kupní smlouvy.
Uzavřená smlouva je prodávajícím archivována za účelem jejího úspěšného splnění
a není přístupná třetím nezúčastněným stranám. Informace o jednotlivých
technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou patrné z těchto obchodních
podmínek, kde je tento proces srozumitelně popsán, další informace kupující
získá v sekci „Jak nakupovat“. Kupující má možnost před vlastním odesláním
objednávky ji zkontrolovat a případně opravit. Tyto obchodní podmínky jsou
zobrazeny na webových stránkách internetového obchodu www.softcom.cz a je tak
umožněna jejich archivace a reprodukce kupujícím.
Poskytnutí osobních údajů
Podáním objednávky dává kupující prodávajícímu souhlas ke shromažďování,
zpracování a archivaci údajů o kupujícím a jeho nákupech, a to až do doby
odvolání tohoto souhlasu. Poskytnutí osobních údajů je dobrovolné, subjekt údajů
má právo k jejich přístupu a právo na jejich opravu včetně dalších zákonných
práv k těmto údajům. Prodávající se zavazuje k ochraně uvedených osobních dat
poskytnutých mu kupujícím. Uvedené údaje budou sloužit pouze pro potřebu
prodejce a bude s nimi nakládáno v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně
osobních údajů a Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně
fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu
těchto údajů a o zrušení Směrnice 95/46/ES (Obecné nařízení o ochraně osobních
údajů). Kupující souhlasí s tím, aby prodávající tyto údaje zpracovával pro své
marketingové a obchodní účely při respektování platných předpisů, zejména zákona
č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a Nařízení Evropského parlamentu a
Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním
osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení Směrnice 95/46/ES
(Obecné nařízení o ochraně osobních údajů). Více o zpracování osobních údajů
najdete zde.
2. Cena a cenové kategorie
EU - cena pro koncové zákazníky
D1S – cena pro studenty při neobjednání přes e-shop
D1 – základní dealerská cena, platí pro objednávky vytvořené přes naše e-shopy
D2 – dealerská cena pro stabilní partnery a obchodníky s VT, minimální obrat
50000,-/3 měsíce
D3 – dealerská cena pro stabilní partnery a obchodníky s VT, minimální obrat
150000,-/3 měsíce
Individuální ceny – pro některé nestandardní druhy zboží nebo u většího
jednorázového odběru stanovuje obchodník individuální cenu platnou pouze pro
tento obchod a na tyto ceny se pak nevztahují žádné další promoakce.
Ceny všech produktů jsou aktualizovány průběžně a jsou ke stažení na
internetových stránkách. Tyto ceníky nemusí obsahovat kompletní sortiment, ten
najdete na našich e-shopech.
Ceny zboží v našem obchodě již zahrnují veškeré poplatky (recyklační poplatek,
autorská odměna atd.) a jsou tedy konečné.
Jako cena při uzavření kupní smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím platí cena
uvedená v ceníku v okamžiku podání závazné objednávky kupujícího. V případě, že
není cena zboží známa v době uzavření kupní smlouvy, bude stanovena dohodou
stran později, kdy v tomto případě má-li být realizován předmět prodeje, má
spotřebitel povinnost do 2 dnů od prokazatelného sdělení kupní ceny prodávajícím
sdělit, zda sdělenou kupní cenu akceptuje či nikoliv, čímž není nijak dotčeno v
čl. 7 uvedené právo kupujícího - spotřebitele odstoupit od smlouvy.
3. Objednávání
Objednávat je možno následujícími způsoby:
- prostřednictvím elektronického obchodu (dále jen „e-shop“)
- elektronickou poštou
- osobně
- telefonicky
Kupující je povinen poskytnout prodávajícímu v objednávce nezbytné údaje
potřebné k úspěšnému splnění objednávky, tj.:
- jméno, příjmení a bydliště nebo obchodní jméno a sídlo kupujícího
- IČO a DIČ, je-li registrován jako plátce DPH
- kód a název zboží dle ceníku
- jednotkovou cenu
- způsob odebrání a dopravy
- dodací adresu
- podpis osoby oprávněné objednávat zboží
- všechny další údaje, které kupující považuje za důležité.
V případě
telefonické objednávky je prodávající povinen bez zbytečných odkladů vypracovat
písemnou nabídku/objednávku a kupujícímu tuto odeslat/předat dostoupnou cestou.
Uzavřením smlouvy se rozumí okamžik, kdy kupující nabídku/objednávku písemně
akceptuje (podpisem/elektronicky).
V případě změny objednávky je takto změněná objednávka závazná pro obě strany
okamžikem potvrzení změny objednávky prodávajícím. Prodávající není povinen
akceptovat změnu objednávky v okamžiku, kdy již předal zboží dle původní
objednávky přepravci, či již zboží upravil na přání zákazníka. V případě úplného
zrušení objednávky kupujícím již potvrzené prodávajícím, a to i po výše zmíněné
důvodné neakceptaci změny závazné objednávky ze strany prodávajícího, může
prodávající po kupujícím podnikateli požadovat smluvní pokutu (storno poplatek)
ve výši 10% z ceny zboží. Úhradou smluvní pokuty není dotčen nárok prodávajícího
na náhradu případně vzniklé škody. Prodávající může odstoupit od smlouvy v
případě, že objednané plnění se stane nemožným, neboť objednané zboží se již
nevyrábí, nebo se nedodává na trh dostupný prodávajícímu, nebo je dlouhodobě
nedostupné vinou nikoliv na straně prodávajícího. Týká-li se výše uvedená
nemožnost plnění pouze části objednaného plnění, může prodávající zrušit pouze
tu část objednávky. Prodávající může zrušit objednávku a odstoupit od smlouvy,
dojde-li k výrazné změně kupní ceny, za kterou prodávající od dodavatelů zboží
získává, kdy tato změna nebyla prodávajícímu známa v době potvrzení objednávky.
V případě, že dojde k objednání kupujícím za chybně stanovenou cenu (cena
neodpovídá ceně obvyklé) je zákazníkovi objednávka zrušena a nabídnuta možnost
objednat zboží za cenu obvyklou s cenovým zvýhodněním 5%. Prodávající je povinen
před odstoupením od smlouvy o změně ceny informovat neprodleně kupujícího, a
pokusit se o dohodu, kdy v případě, že s kupujícím nedojde k dohodě o nové ceně,
je oprávněn prodávající odstoupit.
4. Dodací podmínky
Osobní odběr: u zboží, které má prodávající k dispozici na skladě, je
zboží k dodání na prodejnách prodávajícího do druhého dne po potvrzení
objednávky prodávajícím, pokud je zboží objednáno do 14:00. Případně je termín
dodání stanoven na základě dohody mezi prodávajícím a kupujícím. Pokud není
možné zboží dle objednávky kupujícího dodat do druhého dne, sdělí toto
prodávající kupujícímu do druhého pracovního dne po obdržení objednávky spolu s
termínem dodání. Náklady na osobní odběr zboží a jeho platbu v hotovosti jsou
nulové.
Osobní odběr na výdejních místech: (prostřednictvím třetí osoby) u zboží,
které má prodávající k dispozici na skladě, je zboží k dodání na prodejnách
prodávajícího do druhého dne po potvrzení objednávky prodávajícím, pokud je
zboží objednáno do 14:00. Případně je termín dodání stanoven na základě dohody
mezi prodávajícím a kupujícím. Pokud není možné zboží dle objednávky kupujícího
dodat do druhého dne, sdělí toto prodávající kupujícímu do druhého pracovního
dne po obdržení objednávky spolu s termínem dodání. Cena přepravy a ostatních
nákladů spojených s přepravou na výdejní místo není součástí kupní ceny a řídí
se dle ceníku aktuálního v den objednávky, uvedeného v sekci „Doprava“, která
tvoří nedílnou součást těchto obchodních podmínek. Kupujícím zvolený druh
odběru, resp. dopravy a převzetí může být změněn na základě nutnosti dodržení
hmotnostních a rozměrových limitů, který je nutno pro výsledný balík dodržet.
V takovém případě bude nabídnut kupujícímu jiný vhodný způsob doručení.
Zasílání přepravní službou - ČR: Zboží je možno kupujícímu zaslat
přepravní službou DPD nebo Českou poštou. Podmínkou je objednávka přijatá do
10:00 (Česká pošta), nebo 15:00 (DPD). Přepravce garantuje doručení zásilky
kamkoliv do ČR do 24 hodin. Cena přepravy a ostatních nákladů spojených s
přepravou zboží k zákazníkovi není součástí kupní ceny a řídí se dle ceníku
aktuálního v den objednávky, uvedeného v sekci „Doprava“, která tvoří nedílnou
součást těchto obchodních podmínek.
Kupujícím zvolený
druh odběru, resp. dopravy a převzetí může být změněn na základě nutnosti
dodržení hmotnostních a rozměrových limitů, který je nutno pro výsledný balík
dodržet. V takovém případě bude nabídnut kupujícímu jiný vhodný způsob doručení.
Zasílání kurýrem (Praha, Brno): Platí pro objednávky přijaté do 15:00
pracovního dne, které budou doručeny do 5 hodin od potvrzení objednávky ze
strany prodávajícího. Cena přepravy a ostatních nákladů spojených s přepravou
zboží k zákazníkovi není součástí kupní ceny a řídí se dle ceníku aktuálního v
den objednávky, uvedeného v sekci „Doprava“, která tvoří nedílnou součást těchto
obchodních podmínek.
Zasílání přepravní službou - SR: Zboží je možno kupujícímu zaslat Českou
poštou. Zboží nelze zasílat na dobírku. Cena přepravy a ostatních nákladů
spojených s přepravou zboží k zákazníkovi není součástí kupní ceny a řídí se dle
ceníku aktuálního v den objednávky, uvedeného v sekci „Doprava“, která tvoří
nedílnou součást těchto obchodních podmínek.
Kupující podnikatel je povinen bezprostředně při dodání překontrolovat spolu s
dopravcem stav zásilky (počet balíků, neporušenost pásky s firemním logem,
poškození krabice) podle přiloženého přepravního listu. Spotřebiteli je tento
postup doporučen s ohledem na předcházení případným problémům spojených s
pozdější reklamací stavu dodávky. Kupující je oprávněn odmítnout převzetí
zásilky, která není ve shodě s kupní smlouvou tím, že zásilka je např. neúplná
nebo poškozená. Pokud takto poškozenou zásilku kupující od přepravce převezme,
je nezbytné poškození popsat v předávacím protokolu přepravce.
Neúplnou nebo poškozenou zásilku doporučujeme neprodleně oznámit e-mailem na
adresu sales@softcom.cz, sepsat s dopravcem škodní protokol a tento bez
zbytečného odkladu zaslat faxem, e-mailem, nebo poštou prodávajícímu. V případě
odmítnutí převzetí zboží zaslaného prostřednictvím přepravce na základě platné
objednávky potvrzené prodávajícím z jiných než zákonných důvodů je prodávající
oprávněn po kupujícím požadovat náhradu škody, která bude prodávajícímu
způsobena.
Podnikatel je povinen prohlédnout zboží podle možnosti co nejdříve po převzetí
zboží, nejdéle však do 24 hodin od převzetí s výjimkou případů, kdy zboží bylo
předvedeno na prodejně a případné poškození zboží uplatnit u prodávajícího do 24
hod. od převzetí zboží. Spotřebiteli je tento postup doporučen s ohledem na
předcházení případným problémům spojených s pozdější reklamací stavu dodávky.
Prodávající odpovídá spotřebiteli za to, že zboží je v okamžiku převzetí ve
shodě s kupní smlouvou, zejména, že je bez vad. Při rozporu dodaného zboží s
kupní smlouvou má kupující nároky vůči prodávajícímu ve smyslu § 2161 Zákona č.
89/2012 Sb., Občanský zákoník - viz reklamační řád.
5. Platební podmínky
a) Hotově při osobním odběru
b) Platební kartou při osobním odběru, pouze na
pobočkách v Praze a v Brně
(akceptujeme platební karty:
MasterCard, Maestro, VISA, VISA Electron )
c) Platební kartou on-line
d) Převodem na základě zálohové (proforma) faktury
e) Převodem na základě splatnosti faktury (pouze
při splnění podmínek pro poskytnutí kreditu)
f) Dobírkou při doručení zboží, neplatí v případě
výdejních boxů
g) Na splátky (pouze v případě, že kupující splní
podmínky společnosti poskytující splátkový prodej)
Dárkové šeky přijímáme pouze na pobočkách v Praze a v Brně.
Kód z dárkového šeku se zadává do příslušné kolonky při objednávání nebo ho lze
napsat do poznámky k objednávce.
6. Zrušení smlouvy dohodou
Prodávající je oprávněn, dle svého uvážení, na základě žádosti kupujícího zrušit
kupní smlouvu dohodou za podmínek v této dohodě ujednaných. Základní podmínkou
pro případnou dohodu o zrušení kupní smlouvy je skutečnost, že kupující vrátí
prodávajícímu zboží nepoškozené, neopotřebované, kompletní včetně příslušenství
a v originálním nepoškozeném obalu a jedná se o zboží, které má v okamžiku
návrhu na zrušení smlouvy prodávající dále v sortimentu svého zboží, nejedná se
o zboží upravené dle přání zákazníka, nepodléhá rychlé zkáze, opotřebení či
zastarání a nejedná se o audio a video nahrávky a počítačové programy, jejichž
obal byl porušen, a dále noviny, periodika a časopisy. Dohoda o zrušení kupní
smlouvy musí mít písemnou formu a lze ji uzavřít jedině spolu s předáním zboží.
V případě odmítnutí návrhu kupujícího na zrušení kupní smlouvy dohodou
prodávajícím, nemá kupující nárok na náhradu nákladů spojených s podáním
neakceptovaného návrhu, který byl prodávajícím odmítnut. Tím není dotčeno právo
spotřebitele odstoupit od smlouvy dle čl. 7 těchto obchodních podmínek.
7. Odstoupení od smlouvy
Dle §1829 Zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník má Spotřebitel právo odstoupit
od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů. Lhůta podle věty první běží ode dne uzavření
smlouvy a jde-li o
a) kupní smlouvu, ode dne převzetí zboží,
b) smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů zboží nebo dodání několika částí,
ode dne převzetí poslední dodávky zboží, nebo
c) smlouvu, jejímž předmětem je pravidelná opakovaná dodávka zboží, ode dne
převzetí první dodávky zboží.
Dle §1831 Zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník, Odstoupí-li spotřebitel od
smlouvy, zašle nebo předá podnikateli bez zbytečného odkladu, nejpozději do
čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy zboží, které od něho obdržel, ledaže mu
prodávající nabídl, že si zboží sám vyzvedne.
Dle §1832 Zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník, Odstoupí-li spotřebitel od
smlouvy, vrátí mu podnikatel po zpětném dodání zboží, bez zbytečného odkladu,
nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy všechny peněžní prostředky
včetně nákladů na dodání a to dle §1832 odst. 2, Zákona č. 89/2012 Sb., Občanský
zákoník, tj. částku nejlevnějšího dostupného typu dopravy.
Náklady na vrácení zboží (např. poštovné) nese v plné výši spotřebitel. Stejně
tak dle §1833 Zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník, spotřebitel prodávajícímu
odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto
zbožím jinak, než k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností
zboží.
Především je
potřeba zachovat veškeré krycí folie a ochranné prvky tak, aby nedošlo k
poškození zboží, nebo k jeho opotřebení vlivem seznámení se s funkčností zboží
nebo jeho funkcemi. Se zbožím by se nemělo nakládat jinak, než je obvyklé
v kamenném obchodu při předvedení zboží s přihlédnutím k povaze zboží. Náhrada
za snížení hodnoty zboží, bude po dodání zboží určena na základě velikosti
rozsahu snížení hodnoty zboží a to buď naúčtováním náhrady škody za snížení
hodnoty zboží, nebo přeúčtováním nákladů na nutnou opravu zboží.
Odstoupit od smlouvy dle §1829 Zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník nelze dle
§1837 Zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník v těchto případech (výňatek):
a) o poskytování služeb, jestliže byly v plném rozsahu poskytnuty; v případě plnění za úplatu, pouze
pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím
lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy poučil
spotřebitele, že poskytnutím plnění zaniká právo odstoupit od
smlouvy,
b) o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního
trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro
odstoupení od smlouvy,
d) o dodávce zboží vyrobeného podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeného
jeho osobním potřebám,
e) o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou
spotřeby, jakož i zboží, které bylo
po dodání vzhledem
ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím,
f) o neodkladné opravě nebo údržbě, která má být provedena v místě určeném
spotřebitelem na jeho výslovnou žádost; to však neplatí pro provedení jiných než
vyžádaných oprav či dodání jiného zboží než náhradních dílů nutných k provedení
opravy nebo údržby,
g) o dodávce zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z
hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej spotřebitel porušil,
h) o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu v
zapečetěném obalu, pokud jej spotřebitel porušil,
i) o dodávce novin, periodik nebo časopisů „s výjimkou smluv o předplatném na
jejich dodávání, nebo
l) o dodání digitálního obsahu, který není dodán na hmotném nosiči, poté, co
bylo započato s plněním; v případě plnění za úplatu, pokud započalo s předchozím
výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy,
spotřebitel byl poučen, že tím právo odstoupit od smlouvy zaniká, a podnikatel
mu poskytl potvrzení podle § 1824a odst. 1 a 2 nebo § 1828 odst. 3 a 4.
Odstoupení není možné dle výše uvedených bodů ve všech případech, kdy je to
z povahy zboží zcela zřejmé. V případě pochyb, se zákazník může informovat na
informační licence společnosti Softcom Group, případně doplňující informace
nalezne u dotyčného produktu v záložce „Reklamace, Technická podpora“.
Spotřebitel odstupuje od smlouvy vždy písemně, jakýmkoliv jednoznačným
prohlášením a prokazatelným způsobem. Registrovaní zákazníci mohou pro
odstoupení od kupní smlouvy využít v rámci svého přihlášení webový portál a to
konkrétně v menu "Reklamace a podpora / Nová reklamace nebo vrácení zboží".
Neregistrovaní spotřebitelé mohou odstoupit písemně vyplněním formuláře a
jeho následným zasláním poštou na centrálu firmy Softcom, nebo e-mailem na
adresu: rma@softcom.cz
. Odstoupit lze i osobně vyplněním formuláře na pobočce Softcom Group. Vzorový
formulář k odstoupení od kupní smlouvy je možné stáhnout zde:
https://www.softcom.cz/files/dokumenty/Odstoupeni_od_kupni_smlouvy.pdf
Právní rozbor a vysvětlení institutu vrácení zboží dle §1829 Zákona č. 89/2012
Sb., Občanský zákoník podle spotřebitelského sdružení www.vasestiznosti.cz,
které zaštiťuje službu mimosoudního řešení sporů:
·
Dle § 1833 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a čl. 14 odst. 2 směrnice o
právech spotřebitelů odpovídá spotřebitel při odstoupení od smlouvy bez udání
důvodu ve lhůtě 14 dní pouze za případné snížení hodnoty zboží v důsledku
nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než je nutné k tomu, aby se obeznámil s
povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
·
Bod 47 Preambule ke směrnici o právech spotřebitelů stanoví, že spotřebitel,
který zboží používal v míře vyšší, než je míra nutná k tomu, aby se obeznámil s
povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, neměl pozbýt právo odstoupit od
smlouvy, měl by však odpovídat za případné snížení hodnoty zboží. Aby se
spotřebitel obeznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, měl by s ním
nakládat a zkontrolovat je jen takovým způsobem, jaký by mu byl umožněn v
prodejně.
·
Podle pomocného dokumentu ke správnému výkladu směrnice o právech spotřebitelů
vydaného Evropskou komisí (DG JUSTICE GUIDANCE DOCUMENT) může spotřebitel
porušit obal, pokud je stejné zboží obvykle v kamenné prodejně běžně vystaveno
bez tohoto obalu (například otevřít krabici, ve které bylo zboží doručeno, jakož
i vyjmutí zboží z tohoto obalu).
8. Zapůjčení zboží
V případě zájmu kupujícího může prodávající kupujícímu zapůjčit po dobu vyřízení
reklamace nebo pozáruční opravy, komponent, který je způsobilý nahradit funkci
komponentu, který je předmětem reklamace nebo pozáruční opravy, a to na dobu
vyřízení. Nemusí se jednat o komponent identický, rozhodující je ta skutečnost,
zda předmětný komponent je způsobilý nahradit v přiměřené míře funkci
komponentu, který je předmětem reklamace nebo pozáruční opravy. Na zapůjčení
náhradního komponentu není nárok, zapůjčení závisí na vůli prodávajícího.
Zapůjčit je možné pouze náhradní komponenty, nikoliv periferie, přenosná PC.
Za zápůjčku náhradního zboží může být účtován poplatek. Zapůjčené zboží musí být
vráceno při převzetí zboží, které bylo předmětem reklamace nebo pozáruční
opravy. Vrácení zapůjčeného zboží je možné pouze za předpokladu vrácení tohoto
zboží nepoškozeného a funkčního, včetně nepoškozených obalů, CD medií a kabelů.
V opačném případě může prodávající požadovat po kupujícím cenu, která byla
aktuální na začátku výpůjčky.
9. Reklamace a záruční podmínky
Řeší reklamační řád firmy
Softcom Group, spol. s r.o.
10. Zpětný odběr elektrozařízení a likvidace elektroodpadu
Elektrozařízení nesmí být odkládána spolu se směsným odpadem. Pro likvidaci
elektrozařízení jsou určená sběrná místa a sběrné dvory.
Sběrné dvory obcí, bývají v rámci bydliště zákazníka zdarma. Při nákupu nového
zboží a osobním odběru na pobočce firmy Softcom Group, má každý zákazník možnost
odevzdat bezplatně použité elektrozařízení.
Zpětný odběr elektrozařízení je řešen pomocí sběrných míst REMA systému viz. www.remasystem.cz.
Na těchto stránkách jsou dále informace o nebezpečných látkách používaných v
elektrozařízení, vysvětlivky používaných grafických symbolů pro oddělený sběr a
další užitečné informace. Do skupiny elektroodpadu likvidovaných výše uvedeným
způsobem, patří veškeré zboží obsahující elektroniku, světelné zdroje a baterie.
Při nákupu nového zboží je u každého takového zboží uveden recyklační poplatek.
V případě dodání objednávky prostřednictvím přepravní služby, poskytuje
společnost Softcom Group, spol. s r.o. možnost odvozu použitého elektrozařízení
(kus za kus). Stačí připsat svůj požadavek do poznámky před odesláním
objednávky. Poté dojde ke kontaktu se zákaznickým centrem ohledně upřesnění
způsobu zpětného odběru elektrozařízení.
11. Změna vlastníka zboží na straně spotřebitele
Pokud kupující spotřebitel zakoupené zboží prodá, daruje, nebo jinak převede do
vlastnictví jiné osoby, je povinen o tomto kroku informovat prodejce a doložit
hodnověrným způsobem takový převod včetně všech právních náležitostí. Pokud tak
neučiní, považuje prodejce nadále za původního vlastníka osobu, s níž byla
uzavřena kupní smlouva.
12. Nevyzvednuté zásilky a zboží
Pokud si kupující nevyzvedne zásilku/zboží do 30 dnů od obdržení výzvy k odběru,
bude mu účtováno skladné za každý započatý den ode dne oznámení až po den
převzetí kupujícím. Cena za každý započatý den uložení věci je 10 Kč vč. DPH na
věci do 10kg hmotnosti, nad tuto hmotnost bude účtována částka 25 Kč vč. DPH.
Pokud se jedná o nevyzvednutou reklamaci a kupující tuto nevyzvedne do 7 měsíců
po vyřízení, tak bude reklamované zboží ekologicky zlikvidováno. Je-li kupujícím
spotřebitel a nevyzvedne-li si zboží z opravy ve lhůtě 6 měsíců od doby, kdy byl
povinen, tj. do 7 měsíců od doručení oznámení o ukončení opravy, má prodávající
právo je-li to možné, věc prodat, o čemž, jde-li o věc vyšší hodnoty, musí
spotřebitele předem písemně vyrozumět a poskytnout mu přiměřenou dodatečnou
lhůtu k vyzvednutí věci (10 dnů). Kupující má v případě prodeje nárok na výtěžek
prodeje po odečtení nákladů na prodej a poplatku za uskladnění.
13. Řešení sporů
Kupující, který je spotřebitelem, má podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně
spotřebitele, v platném znění, právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu
z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb. Subjektem, který je
oprávněn mimosoudní řešení sporu provádět, je Česká obchodní inspekce. Bližší
informace jsou dostupné na webových stránkách www.coi.cz.
Mimosoudní urovnání sporu lze provést také prostřednictvím služby
VašeStížnosti.cz na webové stránce www.vasestiznosti.cz,
nebo se kupující spotřebitel může obrátit s žádostí o radu ohledně svých
spotřebitelských práv na dTest, o.p.s. na telefonu 299 149 009. Více informací
je k nalezení na www.dtest.cz/poradna.
Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na návrh
spotřebitele, a to pouze v případě, že se spor nepodařilo s prodávajícím vyřešit
přímo. Návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy spotřebitel uplatnil
své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé.
Tento postup není mediací dle zákona č. 202/2012 Sb., o mediaci, v platném znění
ani rozhodčím řízením podle zákona č. 216/1994 Sb., o rozhodčím řízením a výkonu
rozhodčích nálezů, v platném znění, a jeho využitím není dotčeno oprávnění stran
obrátit se se svým nárokem na Českou obchodní inspekci či na soud.
Po dobu trvání jednání o mimosoudním urovnání sporu neběží ani nezačnou běžet
promlčecí a prekluzivní lhůty podle občanského zákoníku, dokud jedna ze stran
sporu výslovně neodmítne v jednání pokračovat.
Dozor nad dodržováním povinností podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně
spotřebitele, v platném znění, vykonává Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).
14. Závěrečné ustanovení
Platné obchodní podmínky jsou k dispozici na prodejnách prodávajícího a na jeho
internetových stránkách a každý kupující je při koupi zboží na tyto upozorněn a
s těmito má možnost se seznámit. Prodávající je oprávněn obchodní podmínky
doplňovat či měnit v souvislosti se změnou platné právní úpravy s v souvislosti
se změnou na trhu zboží, které prodávající nabízí.
Poruchovost zobrazovaná na e-shopu je pouze orientační a nemusí ukazovat
skutečnou poruchovost. Nezahrnuje produkty s vlastními autorizovanými servisy!
Technické
specifikace se mohou změnit bez výslovného upozornění. Obrázky mají pouze
informativní charakter. Koncová cena je orientační a jedná se obvykle o
doporučenou cenu stanovenou výrobcem či dovozcem při uvedení na trh.
Tyto obchodní podmínky nabývají platnosti 6.1.2023 a v plném rozsahu ruší
dřívější obchodní podmínky.
Obchodní podmínky
platné do 6.1.2023 jsou přístupné zde:
https://www.softcom.cz/eshop?show=wm&wmpart=article&wmaid=112